Jak reklamovat zboží z eshopu? Postup vrácení zboží z internetového obchodu

29. prosinec 2015 | 08:44

Před vánočními svátky mnozí z vás nakupovali dárky v internetových obchodech. Pokud jste vy sami či osoby, kterým jste dárky zakoupili, zjistili po rozbalení zboží nějakou vadu, máte nárok jej reklamovat či vrátit. Na reklamaci zboží z eshopu platí následující pravidla a postupy.

Reklama
Zdroj: pixabay.comZdroj: pixabay.com

Podmínky reklamace

Záruční lhůty

V první řadě je třeba zdůraznit, že i na zboží z internetového obchodu, stejně jako v případě zboží, které jste si pořídili v klasickém kamenném obchodě, platí zákonná záruční lhůta 24 měsíců.

Mnozí internetoví prodejci klamou tím, že tato lhůta započíná datem, které je uvedené v záručním listu, případně na faktuře. To je však omyl. Začíná totiž běžet až od okamžiku, kdy si zboží fyzicky převezmete (je vám doručeno poštou, kurýrní službou, případně si ho vyzvednete osobně na výdejně eshopu).

V případě reklamace přes internet platí rovněž pravidla, že pokud jde o potraviny, krátí se záruční lhůta na 8 týdnů. U zvířat je pak dokonce pouze 6 týdnů. Na toto při případné reklamaci musíte brát ohled.

Povinnosti eshopu

Pokud je zboží reklamované, musí prodejce po jeho přijetí sepsat reklamační protokol. V něm je uvedené, o jaký typ zboží a jeho konkrétní údaje se jedná, nesmí chybět ani datum přijetí reklamace a samozřejmě i patřičné razítko podnikatele.

Během 30 dnů pak musí obchod reklamaci vyřídit. Pakliže tak neučiní, máte nárok na vrácení peněz. Třicetidenní lhůta může být prodloužena jedině v případě, že se na tom s prodávajícím dohodnete.

Postup reklamace zboží z eshopu

Při reklamaci zboží z eshopu máte drobnou nevýhodu v tom, že ji zpravidla nemůžete vyřídit osobně. Pokud si koupíte zboží v běžném obchodě, stačí vzít při reklamaci účtenku a jít do obchodu, kde jste zboží zakoupili. V případě eshopu je postup jiný. Je třeba zboží zaslat na adresu, která je uvedená v reklamačním řádu internetového obchodu. Reklamační řád musí mít ze zákona každý eshop vyvěšený tak, abyste se s ním mohli seznámit ještě před nákupem zboží.

Zboží při reklamaci zabalte a odešlete kurýrní službou či poštou (doporučeně) na danou adresu. Po jeho přijetí má eshop zmíněných 30 dnů na to, aby reklamaci vyřídil. Není přitom nutné jej posílat v originálním obale, jak se mnozí mylně domnívají. Je ostatně logické, že původní obal již nebudete mít k dispozici, případně bude poškozený natolik, že se již nedá použít.

V každém případě ale zboží musí být kompletní, a to včetně všech příslušenství.

Určitě vás také zajímá, jak se to s případnými náklady, které jsou spojené s reklamací. Zde platí pravidlo, že pokud je reklamace oprávněná, máte nárok na to, aby veškeré náklady spojené s dopravou hradil eshop.

Jak vrátit zboží z eshopu?

Jiná situace nastává, pokud se vám zboží z eshopu z nějakého důvodu nelíbí, nezamlouvá, případně jste si rozmysleli jeho nákup. U internetových nákupů platí, že máte možnost jej bez udání důvodu do 14 dnů od převzetí vrátit. Zboží ale nesmí být opotřebované či nějak poškozené, jinak nemáte šanci na to, že vám prodávající zaplatí celou sumu.

Mějte na paměti také fakt, že se čtrnáctidenní lhůta na vrácení zboží nevztahuje na všechny druhy zboží. Neplatí třeba na CD, pokud už dojde k porušení jejich originálního obalu, ale také například na loterijní losy apod.

Postup vrácení

Zboží musí být eshopu doručené nejdéle 14.den od převzetí. Je nutné doručit eshopu oznámení od odstoupení od smlouvy v podobě doručeného dopisu. Prodávající pak má povinnost vám vrátit peníze, a to do 30 dnů od přijetí oznámení.

Autor Roman Beneš

Autor: Roman Beneš

Autor pravidelně připívá na weby, které se věnují tématice bydlení a financí. Profil zde: Google+


[Nahoru ↑]

Znáte nějaký lepší způsob? Máte pocit, že jsme na něco zapomněli? Sdělte nám to v komentáři. Pokud si s nečím nevíte rady, zeptejte se.

Linkuj.cz!

Hodnocení

Zatím nikdo nehodnotil


Přidat komentář | Přihlásit k newsletteru

Čtěte také...

Jak založit akvárium? Postup krok za krokem

Jak založit akvárium? Postup krok za krokem

Kdo z vás má doma akvárium s rybkami, ten jistě potvrdí, že už jen pohled na něj má uklidňující efekt. Proto vřele doporučuji zapřemýšlet o tom, zda byste si jej domů nepořídili i vy, kteří jej doposud nemáte. Výstavba domácího akvária pro rybičky je poměrně jednoduchou záležitostí.

Samolepky na zeď: Postup lepení

Samolepky na zeď: Postup lepení

Samolepky na zeď jsou v posledních letech doslova hitem. Jejich velkou předností je nenáročná instalace, zvládne ji opravdu každý. Postup lepení má ale svůj pevně stanovený postup. Ten je zapotřebí dodržet, aby nálepky na stěny vydržely dlouho a měly požadovaný vzhled.


Hydroizolace základů: Postup, jak na to svépomocí

Hydroizolace základové desky u rodinného domu je velmi důležitá. Zajišťuje, že na stavbu nebude mít vliv spodní vlhkost od země. Hydroizolace se dá provést svépomocí. Nejjednodušší je přitom jednovrstvé řešení.

Proč čistit studnu? Postup, jak na to

Proč čistit studnu? Postup, jak na to

Praktickým řešením, jak ušetřit za provoz domácnosti, je využívání vlastní studny jako zdroje pitné a užitkové vody. V momentě, kdy můžete používat studnu u domu, nejste odkázáni na centrální přísun, voda vás tak prakticky nic nestojí. Abyste ji však mohli bez problémů používat, je nutné studnu prav…




Vložit komentář

Napsat komentář
Jméno:
E-mail:
Web:
Zadejte hlavní město ČR:
Nevyplňujte toto pole:


Komentáře

pavlos

čtvrtek, 20. říjen 2016
16:37

já jsem zatím neměla problém s reklamací jsem moc spokojená shttps://www.ewena.cz/Privesky-c16_0_1.htm


Napsal: pavlos [Odpovědět]